mandag 13. oktober 2014

Høsten er en fin tid for litt større prosjekter.

Kjære blogglesere!

Jeg har i lang tid hatt lyst på noen dyr på gården, så jeg har med jevne mellomrom spurt min samboer om å bygge et hønehus. Jeg trur ikke han har vært helt klar for dette, det har kanskje med at det har vært andre prosjekter som har stått i fokus?

Dette er fjerde året jeg etterspør ønske mitt om de beryktete hønene mine, og vet dere hva? I år så skjer det!!

I våres så støpte vi en platting til huset,og først nå på høsten tok vi videre tak i prosjektet. På det første bildet så ser dere at vi støper fast grunnmuren. Planen er at det skal være et hus med to rom, det ene er selvsagt til hønene og det andre er planen at det kanskje skal flytte inn noen flotte geiter eller sauer. Tiden vil vise.

Etter at betongen hadde satt seg så var alt klart til å begynne å snekre reisverket. Heldigvis så har jeg funnet meg en "handyman" som gjør en strålende jobb. Jeg er selv veldig flink til å holde, sope og rydde. Det er godt vi er flinke på forskjellige ting sier jeg..


Han er i god gang med å bygge reisverket til hønsehus, men det er fortsatt endel som gjenstår så jeg får heller komme tilbake i et seinere blogginnlegg der dere får se et litt mer ferdig resultat.

Høsten er en fin tid for litt større prosjekter.
Så jeg håper vi kommer et godt stykke på vei før snøen finner veien til Vestfold.

Har du noen forslag til noen fine, "utenom det vanlige" av geiter eller sauer? Si gjerne ifra! :)

-GlennM






6 kommentarer:

  1. Stilig. Jeg har tenkt på silkehøner. Morro å se en ny blogg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Martin! :) har du høner selv, og har du evt noen erfaringer med silkehøner? De ser kjempe fine og morsome ut! ;)

      Slett
    2. Neida, jeg har ingen erfaring med høner enda. Men neste sommer har jeg veldig lyst på silkehøner :-)

      Slett
  2. Hei glenn morten. Fin blogg du har og ett snasent prosjekt dere har. Blir reint mesunlig, godt dere holder stand på bøgda. Er ikke dverggeiter noen artige skapninger ? Hilsen thomas b

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Thomas! Så hyggelig å høre fra deg. Du får bygge et hønsehus til deg og madamen du også.. :) Dverggeiter er festlige, så de er oppe til vurdering! :)

      Slett
  3. Hva med Lama? Flott hus det blir!!!

    SvarSlett